Automobilių parko amžius Lietuvoje maždaug dvigubai viršija Europos vidurkį. Jei statistinis vokietis ar prancūzas vairuoja septynerių metų amžiaus automobilį, tai lietuvis sėdi už penkioliktus – šešioliktus metus skaičiuojančio automobilio vairo. Tokio amžiaus automobiliai neišvengiamai yra ir mažiau saugūs, nesvarbu, ar tai Toyota – http://toyota-modeliai.eu/, ar limuzinas. Tai puikiai atsispindi ir kitoje statistikoje – jau patyrus autoįvykį jame lietuviai žūsta dvigubai dažniau nei europiečiai. Ir didele dalima dėl automobilių saugumo.
Tačiau automobilio amžius turi ir kur kas daugiau sąsajų ne tik saugumas. Tai ir ekonomiškumas, ir tarša anglies dvideginiu bei kitomis dujomis, ir, galiausiai, dizainas bei komfortas. Turbūt retas mūsų rinktųsi geriau vairuoti seną nei dvigubai naujesnį automobilį. Nors, tiesą pasakius, galbūt senesnė Toyota turės ir gerokai daugiau privalumų prieš keliais metais naujesnį prancūzų ar italų gamybos kokį nors automobilio modelis. Tačiau tai jau – diskusijų klausimas.
Tad kada gi važinėsime naujesniais automobiliais? Vėl pasitelkę statistiką šioje vietoje galime ir pasidžiaugti. Lietuvoje parduodama vis daugiau naujų automobilių, didėja lizingo sutarčių skaičius, didėja ir tiesioginiai pirkimai. Deja, seni automobiliai dažniausiai niekur nedingsta. Jie parduodami vaikams, pasiliekami važinėjimui blogais keliais į kaimą ar panašiai. Taigi gaunasi, jog net atsinaujinę automobilį senojo neutilizuojame – Lietuvos keliuose jis vienaip ar kitaip lieka. Tą puikiai įrodo ir vis didėjantis registruotų automobilių skaičius Lietuvoje. Tai, savaime suprantama, net ir didėjant naujų automobilių pardavimams neleidžia pakelti automobilių parko amžiaus vidurkiui.
Įprasta manyti, jog automobilis turi kainuoti apie šešių mėnesių atlyginimą. Ir vis dar retam lietuviui to pakanka naujam automobiliui įsigyti. Na, su prancuziškais ar itališkais mažyliais gal ir įmanoma, bet net mažuosius Toyota Aygo ar IQ įpirkti be lizingo paslaugų tikrai sudėtinga. Tad belieka tikėtis, jog ateityje uždirbsime dar daugiau, algų vidurkis artės prie europinio, o mūsų gatvėse važinės naujesnį, ekonomiškesni, ekologiškesni, ir, svarbiausia, gerokai saugesni automobiliai. Tikėtia, jog ir laimingesni jš savininkai.
Tačiau kol kas Lietuvoje vyrauja jau Europoje gerokai panaudotų automobilių pardavimai. Įprastai ieškoma maždaug dešimties metų amžiaus Lietuvoje dar nenaudoto automobilio. Ar tai jau minėtas Toyota Aygo, ar koks kitas lietuvių labiau mėgstamas modelis – ne taip svarbu. Tokio amžiaus automobilis neretai panaudojamas penkis ar šešis metus ir perleidžiamas neturtingesnei visuomenės daliai – paprastai jauniems vairuotojams. Šie jį dar panaudoja, kol automobilis pasiekia kokių dvidešimt metų amžių ir patampa nebenaudojimas dėl daugybės įvairiausių gedimų. O štai europiečiai jau dešimties metų automobilius parduoda į tokias šalis kaip Lietuva ar Latvija. Tikėkimės, jog prie to judame ir mes.