Dekoratyvinės kosmetikos istorija

Dekoratyvine kosmetika

Šiuolaikiniame pasaulyje kosmetikos industrija yra tiesiog milžiniška, dažytis pradeda dar mergaitės ir nuo to momento reta moteris kada nors dienai apleidžia savo kosmetinę. Tačiau kokios yra šiandieninės kosmetikos imperijos ištakos žino nedaugelis.

Senovės šumerų vyrai ir moterys buvo ko gero pirmieji, kurie išrado ir naudojo lūpdažį, tai įvyko maždaug prieš 5000 metų. Jie sutrindavo brangakmenius ir jais dekoruodavo savo veidą, pagrinde lūpas ir vietas aplink akis. Taip pat 3000 metų  prieš mūsų erą moterys indo upės slėnio civilizacijoje naudojo raudono atspalvio lūpdažį savo lūpų ir veido gražinimui. Dekoratyvine kosmetika naudojosi ir senovės egiptiečiai, tačiau jų išgaunami raudoni dažai ilgainiui sukeldavo rimtų sveikatos problemų. Lūpdažiai su blizgančiu efektu buvo pradėti gaminti panaudojant masę išgaunamą iš žuvų žvynų.

Daugelis istorinių atradimų leido suprasti, kad dekoratyvinė kosmetika buvo naudojama visose senosiose civilizacijose, egiptiečiai naudojo apsauginius losjonus ir aliejus, o romėnai lepinosi odos kremais, rožių vandeniu ir alyvuogių aliejumi. Senovės graikai naudojo panašią kosmetiką kaip ir romėnai. Tuo pačiu apie kosmetiką užsimenama jau ir senajame testamente, vietoje, kurioje pasakojama apie tai, kad Jezebelė nusidažė savo akiduobes, tai vyko maždaug 840 metų prieš mūsų erą.

Tačiau kosmetika buvo naudojama ne vien senovės Europoje. Vienas iš populiariausių tradicinės kinų medicinos preparatų yra grybelis, Kinijos ir Japonijos moterys jį naudodavo kaip grožio produktą. Šis grybelis drėkina odą ir taip apsaugo ją nuo išsausėjimo, taip pat sumažina raukšles ir padaro odą švelnesne.

Tačiau kosmetika vakarų istorijoje dažnai buvo ir peikiama. Pavyzdžiui karalienė Viktorija 19 a. viešai paskelbė, kad kosmetikos naudojamas yra vulgarus, nepriimtinas ir turėtų būti leidžiamas tik aktoriams. Tuo tarpu praėjus vos dviem amžiams, gyvenimas be kosmetikos būtų neįsivaizduojamos. Dekoratyvine kosmetika grąžinasi visi, nuo mažų mergaičių iki suaugusių vyrų, nuo kasininkių iki televizijos žvaigždžių. Visa tai yra visiškai suprantama, nes mes visi norime atrodyti gražiai, o nuolatinės kosmetikos industrijos finansuojamos reklamos kampanijos leidžia mums pasvajoti apie tobulas savo kūno grožį.